sobota, 29 maja 2021

Sweter z kaszmiru

 Ta włóczka czekała 5 lat, żebym się do niej zabrała. 

Na szczęście doczekała się realizacji projektu. I, jak to w życiu bywa, najlepsze są rzeczy najprostsze. Zwłaszcza, że to kaszmir: Lana Grossa Solo Cashmere 110 ( 110 m/ 25 g; 100 % kaszmir).

Włóczka przecudna, niestety rozczarowała mnie wydajność. Jakieś 4-5 lat temu robiłam sobie sweter z tej samej włóczki, przy czym był to kolor grafitowy i no, cóż! Grafitowy jest ciut za szeroki, a bordowy, mimo użycia większych drutów... jest taki dość dopasowany. 

Ta sama ilość włóczki, inny kolor i zdecydowanie inna długość nici. 

Ech...

Druty 4,5

Rozmiar 36.

Ciekawostka: plisa przy szyi została dosxyta tradycyjną dziewiarską metodą łączenia "żywych/ otwartych" oczek... 

Czy ktoś jeszcze stosuje tę metodę oprócz mnie?












6 komentarzy:

  1. ja tak robie a sweter bomba

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny sweterek!
    Nie znałam tej metody robienia plisy przy dekolcie. Zawsze nabieram oczka na gotowy korpus i dopiero wtedy robię plisę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Ta metoda ma to do siebie, że ściągacz przy szyi jest bardziej elastyczny.
      Przyznam, że często nie jestem zadowolona z tego jak się układa ściągacz kiedy nabieram oczka od korpusu.

      Usuń
  3. plisa na pewno pracochlonna , ale za to wyglada jak marzenie. Sliczny klasyk! dobra wloczka i kolor to glowna ozdoba takich purystycznych projektow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom, to zszywanie wcale nie trwa tak długo. Polecam.

      Usuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny na moim blogu. Będzie mi miło jeśli pozostawisz ślad swojej obecności w postaci komentarza.